Volume: 2, Issue: 3

1/11/2010

Articles by #getArticle.ind_name#
Школьные проблемы глазами невролога: ответ на статью Н.М.Конышевой
Ласков В.Б. [about]
Статья доктора педагогических наук, профессора Н.М.Конышевой «Когда наша школа научится учитывать уроки жизни?» с большой тревогой характеризует «патологическую пораженность» отечественного образования. Несомненно, тщательно обдумывая слова, автор неспроста добавляет в свое диагностическое заключение утяжеляющий, не оставляющий надежд термин – «общая» – «общая патологическая пораженность», подчеркивая системность болезненного процесса. Использование Н.М.Конышевой медицинской терминологии, родительский опыт, а также ранг преподавателей университета позволяют и нам присоединиться к обсуждению обозначенных в статье болевых точек.
School Problems Through the Eyes of a Neurologist: a reply to Professor Konysheva’s Article
Ласков В.Б. [about]
Professor Konysheva’s article “When Will Our School Learn to Take into Consideration Life’s Lessons?” describes with great concern the “pathological frustration” of our children in the national system of education in Russia. Carefully selecting every word, the author adds to her diagnosis one more term, which does not leave any hope – “general pathological affection,” thus highlighting the systematic nature of this morbid process. The use of medical terminology and our own parental experience, as well as our profession as university instructors, give us the experience to offer our own point of view on the most painful issues raised in the author’s article.

Home | Copyright © 2018, Russian-American Education Forum